Forum

• Index
  •  » Tips & Tricks
  •  » Alembic export from DAZ Studio - Subdivision Surface Preservation

#1 2014-01-21 10:48:35

franckgenot
New member

Alembic export from DAZ Studio - Subdivision Surface Preservation

Hi,

I'm very impressed by the Guerilla Renderer and I tried to import DAZ 3D Models like Victoria 5 and 6 into Guerilla using the new DAZ Studio Alembic exporter. While the geometry is perfectly imported, the problem is that I lost my material definitions for the surface groups. I can see all the rendergraph surfaces like torso, face, hand, hip, foot... in the node list, but I cannot apply any material or neither shader to them... Does Guerilla Renderer support multi-material objects?

Have a nice day,
Franck

(J'ai bien essayé d'appliquer un quelconque matériel tel que couleur diffuse ou bien texture, mais je n'ai absolument rien au niveau du rendu: je n'arrive même pas �  sélectionner le groupe de surface désiré dans le viewport. C'est comme si Guerilla reconnaissait qu'il y avait une zone de matériel, mais ne pouvait pas interprêter la zone correspondant �  cette surface. Je ne sais pas si cela vient du plugin d'export Alembic ou bien de Guerilla lors de l'import. C'est dommage. A moins qu'il y ait une procédure spécifique �  suivre pour les objects incluant plusieurs zones de surfaces comme c'est le cas des figures 3D comme Victoria et Michael).

Bonne journée,
Franck
...en suivant de près les développements de Guerilla Render

Last edited by franckgenot (2014-01-21 10:52:25)

#2 2014-01-21 16:36:28

Ben
Guerilla dev, the guy to hug

Re: Alembic export from DAZ Studio - Subdivision Surface Preservation

Hi Frank,

Guerilla has support for multi-material objects, but we don't encourage this pratice. We rather emphasize on using textures for masks with the Surface shader.
Currently, the Alembic importer doesn't support this, anyway.

Hope that helps smile

Ben

Benjamin 'Ben' Legros
Guerilla developer
http://www.guerillarender.com

#3 2014-10-06 19:45:56

Ben
Guerilla dev, the guy to hug

Re: Alembic export from DAZ Studio - Subdivision Surface Preservation

One angry customer smile

Have you tried Exocortex Crate?

Ben